П`ятниця, 16.11.2018, 12:36
Заклад дошкільної освіти "ЗОЛОТА РИБКА"
с. Синівка Липоводолинського району Сумської області

 

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2017 » Травень » 3 » Організація інтегрованих та комплексних занять в різновіковій групі
15:02
Організація інтегрованих та комплексних занять в різновіковій групі

27 квітня на базі Синівського ДНЗ «Золота рибка» відбувся районний семінар-практикум для вихователів дошкільних навчальних закладів та нвчально-виховних комплексів на тему: «Особливості організації комплексних та інтегрованих занять у різновіковій групі».

З привітальними словом до учасників районного семінару звернувся сільський голова О.І.Тихоненко, який відмітив про важливість дошкільної освіти на сучасному етапі та побажав усім присутнім миру, благополуччя та плідної праці в ході роботи на семінарі.

Добрий день, усім хто в залі

радо вас вітаємо,

взяти участь в семінарі

колег ми попрохаємо.

Такими словами розпочала семінар завідувачка ДНЗ «Золота рибка», Л.М.Лепська, яка провела оглядову екскурсію приміщенням закладу, зупинилася на історії та сьогоденні роботи закладу та познайомила усіх присутній з темою та програмою семінару – практикуму.

В ході практичної частини вихователем Артюх Г.І. було проведено інтегроване заняття в різновіковій групі старшого дошкільного віку з використанням спадщини В.О.Сухомлинського «Чужої біди не буває», де було використано розділи програми «Дитина», які відповідають освітніх лініям БКДО зокрема: дитина в природному довкіллі з елементами дослідницької діяльності, мовлення дитини, дитина в соціумі та образотворча майстерня.

Вимоги часу зобов'язують працівників дошкільних установ шукати нові методи навчання та подачі інформації. Це обумовлено необхідністю індивідуального підходу до кожної дитини, який дозволяє виявити його інтереси, здібності, творчі задатки. Одним із способів реалізувати цю вимогу є впровадження різних видів занять в дитячому садку, сказала завідувачка ДНЗ Л.М.Лепська, яка виступила з презентацією, «Комплексні та інтегровані заняття в різновіковій групі».

Сьогодні зорієнтуватися у розмаїтті видів занять з дошкільни­ками - завдання не з простих. Сучасний педагог має добре орієнтуватися у видах занять, у критеріях, покладених в основу їх розподілу, щоб з максимальною доцільністю використовувати той вид заняття, який у повній мірі відповідав би поставленій меті..

…Метою інтегрованого заняття є різнобічне, усвідомлене вивчення поняття, предмета чи явища з допомогою комбінації видів діяльності - творчої, художньої, ігрової, доступною дітям цього віку. . Поряд з інтегрованими педагогами також використовуються комплексні заняття. У цих двох методів є багато спільних рис - вони є тематичними і включають в свій процес різні види діяльності. Але комплексне заняття передбачає також епізодичне включення завдань та питань з інших дисциплін, для більш різнобічного і повного осмислення.

Основна ж відмінність полягає в тому, що інтегроване заняття дуже складно розділити на різні види діяльності, а в комплексному вони більш явні і чергуються – відмітила Людмила Миколаївна.

З презентацією з досвіду роботи «Створення розвивального середовища в різновіковій групі» виступила вихователь закладу Н.В.Нестеренко», де відмітила, що БКДО України спрямовує педагогів на створення в ДНЗ розвивального простору, що сприятиме повноцінному розвитку дітей. Залежно від площі групових приміщень, потреб та інтересів дітей, їх уподобань, вихователь сам визначає кількість осередків (центрів, зон, куточків), їх розміщення та обладнання. Відповідно БК та згідно з програмно-методичними вимогами та з обов"язковим урахуванням вікових та індивідуальних особливостей педагогічні працівники дошкільного навчального закладу самостійно вибирають їх кількість та наповнення. Отже, у забезпеченні різнобічного розвитку і активності, яка виховується в дитячому садку, вихідними умовами слід вважати розвивальне предметне середовище, здатне забезпечити соціально-культурне становлення дошкільника і таку організацію педагогічного процесу, завдяки якій кожній дитині створюються умови для різних видів діяльності і, зокрема, для самостійної потреби в реалізації власних здібностей і набутті життєвого досвіду – сказала Наталія Володимирівна.

Про особливості організації життєдіяльності у різновіковій групі розповіла методист відділу освіти Н.В.Смітія.

… Сьогодні дедалі більшого поширення набуває комплектування різновікових груп. Робота у таких групах має певну складність: вихователь повинен мати великий такт і майстерність, знання специфіки роботи з різними віковими групами, вміння співвідносити програмові вимоги з індивідуальними особливостями вихованців, здатність розуміти і бачити кожну дитину і всю групу. З одного боку, таке комплектування груп дає змогу спільного перебування братів та сестер в одній групі, інших родичів, сусідів близького віку, які товаришують; з іншого боку – об'єктиву є "пріоритет моральнодуховного розвитку дошкільника над інтелектуальним..." – відмітила Наталія Василівна.

Про врахування вікових та психологічних особливостей в роботі з дітьми в різновіковій групі ще раз наголосила методист психологічної служби ВОМС Н.Д.Ноздра, яка провела психологічні ігри для вихователів, та дала методичні рекомендації в роботі з дітьми різного віку.

Цікаві форми проведення семінару спонукали кожного з учасників заходу зробити аналіз отриманої інформації, визначити особисті плани на майбутнє щодо роботи з дітьми в різновіковій групі.

 

Переглядів: 109 | Додав: dnzsynivka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: