Понеділок, 18.02.2019, 15:00
Заклад дошкільної освіти "ЗОЛОТА РИБКА"
с. Синівка Липоводолинського району Сумської області

 Національно-патріотичне виховання

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Лютий 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

"ВІНОЧОК ДЛЯ КАТРУСІ"

Програмовий зміст: дати знання про український віночок як національний символ України, про символічне значення квітів у віночку; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дітей з національними символами, художній смак, охайність у роботі, виховувати повагу до народнихтрадицій; розвивати образне мислення, образне сприйняття, відчуття кольор, діалогічне мовлення, дрібну моторику рук; подовжувати знайомити дітей з українським національним одягом (жіночим), учити викладати й наклеюватипаперові квіти на графічну основу; учити дітей слухати та розуміти віршоваий текст, відповідати на запитання за змістом; закріплювати навички користування пензликом; активізувати у словнику дітей слова віночок, оберіг, вишиванка, спідничка, чобітки; незабудки, чорнобривці, барвінок, ромашка.

Матеріали та обладнання: штучні віночки зі стрічками, лялька в українському національному одязі, аркуш формату А4, на якому намальована основа для віночка; паперові квіти (ромашка, барвінок, незабудка, чорнобривці), обладнання для аплікації; квіткові серединки, на кожній з яких зображено квітку (ромашка, незабудка, чорнобривці); по шість пелюсток до кожної квітки; музичний супровід українські мелодії на вибір вихователя.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Діти, подивіться, яка гарна лялька до нас завітала. А що в неї незвичайне? (Одяг.) А зараз ми з нею привітаємось і познайомимось. Добрий день, люба госте! Ми тобі дуже раді. А як

тебе звуть? Лялька прийшла одягнена в український національний одяг. Із чого він складається? Пропоную вам пограти у гру «Я покажу, а ти назви».

Розвивальна вправа «Я покажу, а ти назви»

Вихователь показує елементи одягу ляльки, а діти називають: сорочка вишиванка, спідничка, фартух, черевички, чоботи. Вихователь уточнює колір спідниці, чобіт тощо.

Вихователь: А що не одягла Катруся на голівоньку? (Віночок.) Подивіться, вона принесла з собою кілька віночків (показує штучні віночки, спонукає дітей роздивитися їх).

Які квіти заплели у віночок? (Ромашка, барвінок, незабудка, чорнобривці…) . Я вам хочу щось розповісти. Сядьте зручно та послухайте.

Віночки для дівчаток плели з живих квітів ще бабусі ваших бабусь. Коли ваші бабусі були такі за віком, як ви, вони теж носили віночки. Віночок — це оберіг дівчини. Оберіг — це те, що оберігає людину від хвороб та негараздів. Дівчата носили віночки, поки не виростали та не виходили заміж. А ще до віночків прив’язували ось такі гарні кольорові стрічки. Про віночки в народі існують приказки та прислів’я.

Приказки та прислів’я про віночок:

У віночку калина — добра й гарна дівчина.

Віночок заплітати — долю закликати.

Гарний вінок — краса дівчини.

Вихователь спонукає дітей по кілька разів повторити

прислів’я.

Вихователь: Кожну квітку для віночка обирали не просто так: усі квіти мають своє значення. Барвінок дарує дівчині красу, ромашка вчить доброти, незабудка — розвиває зір, чорнобривці — дарують здоров’я дитині. Узагалі всі рослини дуже корисні і людям, і тваринам. Тому їх не можна просто так рвати й витоптувати. Але ви в мене дуже розумні діти й робити цього не будете. А тепер послухайте віршик про віночок.

Український віночок

У віночку нашім

Різнобарвні квіти —

Символ України

І дарунок літа.

Тож усім на нього

Подивитись любо:

Гілочку зелену

Узяли у дуба.

Квіточку любистку,

Щоб усіх любили,

У барвінку листя,

Аби довго жили.

Чорнобривців квіти,

Щоб чорніли брови,

Кетяги калини —

Для краси й любові.

Є ще різні квіти

В нашім ріднім краї,

Їх веселе літо

У вінок вплітає.

(За Л. Савчук)

Вихователь: Вам сподобався вірш? Про що в ньому йдеться?

  • які квіти? (Коротка бесіда за віршем.) А зараз я пропоную вам пограти у гру «Склади віночок».

Дидактично-рухлива гра «Склади віночок»

Для гри потрібні паперові або картонні кружечки, що символізують серединки квітів. На кожному зображена квітка: ромашка, барвінок, чорнобривець, незабудка та ін. Крім того, вихователь готує паперові пелюстки для відповідних квітів.

Серединки квітів розкладені по колу, а пелюстки довільно розкидані. Діти танцюють на власний смак під українську народну мелодію. Коли музика припиниться, дитина підбігає до серединки і, глянувши , яка це має бути квітка (ромашка, незабудка, мак ), збирає по одній пелюстці й підкладає до цієї серединки. Кожен повинен назвати свою квітку.

Вихователь: Вам подобаються віночки? А Катруся до нас прийшла не просто так, а по допомогу. Такі гарні віночки захотіли мати всі ляльки нашої групи і навіть усі ляльки в дитсадку.

Ми можемо лялькам зробити гарні віночки. Ви згодні? (Відповіді дітей.)

Подивіться: ми з Катрусею вже підготували основу для віночка. (Показує основи для малювання — аркуші, на яких намальовані зелені кола.) Якого кольору основа для віночка? (Зеленого.) Так, тому що вінок плетуть із зеленого листя і трави.

А якого кольору квіти ми з Катрусею для вас приготували? (Білого, блакитного, жовтогарячого та червоного.) Тепер займайте свої місця і наклейте квіточки на віночок. (Самостійна робота дітей під музичний супровід. Вихователь застосовує індивідуальний та диференційований підходи.)

Які чудові віночки у вас вийшли! Ляльки будуть дуже раді. Ви молодці!

Що ми з вами сьогодні робили? Які квіти ми «вплели» у віночок? А чому віночок такий важливий для дівчини?

Підсумки заняття. Діти прощаються з Катрусею та запрошують її ще приходити в гості.

«На гостину до бабусі Килини»

 

Пограмовий зміст: 

Пізнавальний розвиток: продовжувати ознайомлювати дітей з природними змінами та явищами навесні ,збагачувати знання дітей про природу, про народні традиції та звичаї українського народу.

Мовленєвий розвиток: розвивати описове мовлення, вміння давати розгорнуті відповіді на запитання,словесно передавати емоційний стан.

Художньо- естетичний розвиток: виховувати естетичний смак, уміння помічати красу, самим її ствоювати.

Соціально- моральний розвиток: виховувати емпатію, культуру поведінки в громадських місцях, цінити духовне надбання свого народу, вивчати і знати його історію.

Емоційно- ціннцсний розвиток: викликати емоційний відгук на зустріч з бабусею Килиною.

Креативний розвиток: сприяти розвитку мислення і уяви. Спонукати до творчого та логічного мислення.

Попередня робота: бесіда в народознавчій кімнаті про традиції та звичаї українського народу, святкування Великодня (розписування писанок), вивчення гаївок, закличок, екскурсії на природу, вигоготовлення квітів для букету.

Матеріал та обладнання: декорації для створення лісової галявини, площинні писанки з використанням аплікаії,наочні стенди

.

Хід заняття: (святково прикрашений зал, слова із-за сцени)

Знову сонце принесло весняне тепло

Під його промінням все вже ожило

Із трави і квітів тчуться килими

Сонечко в садочку бавиться з дітьми.

Перша дитина:-Така краса тут загадкова!

Дрцга дитина:-Це друже мій , не випадково,

До нас прийшла весняна казка (до глядачів)

Послухайте, її будь-ласка!

Вихователь:Яка чудова пора року- весна! Як багато втіхи та насолоди дарує вона всім нам дорослим і дітям. –Чи помітили ви діти ,які дивовижні зміни відбуваються на цей час в природі.(Прокидається природа, повертаються птахи з далекого вирію, біжать струмки, розпускається листя на деревах і кущах, зявляється зелена трава, перші весняні квіти, яскраво сяє ілагідно пригріває землю сонце.)

-З чим же повязано всі названі ознаки пробудження й оновлення природи?

(Діти)- З настанням весни.

-Так з настанням весни-красни, яка змахнула чарівною паличкою- і сталося диво. Все навколо ожило, сміється, співає,-радіє лагідному весняному сонечку.

Та інколи сірі хмаринки опустяться низько й покроплять землю життєдайною вологою.

-Чи потрібний дощ? –Хто знає заклички про дощ.(діти розповідають заклички)

Виователь:До нас теж завітав дощик і скільки дивних краплинок залишилося після нього! Вони незвичайні, на кожній зображена якась літера. Ці краплинки допоможуть нам пограти в цікаву гру «Краплинку візьми- весняне слово із заданою літерою назви» (на початку, в середині, в кінці)

А після зливи знову виглянуло весняне сонечко, більш яскравими і насиченими стали барви оновленої природи. Дзвінко дзюрчать струмочки, ісряться, переливаються в рожевому снячному промінні.

Весна подарувала нам ось цей чудовий мяч ,він підстрибує і не може дочекатися, коли будете грати з ним. Ми проведемо з вами гру з мячем . Гра наша називається «Скажи красиве слово про весну»

Ми звами сьогодні збирались на гостину до бабусі Килини, але тут нам треба подолати перешкоду –струмочок. Подивіться, як широко він розлився. Щоб перейти нам треба виконати

таке завдання: треба слова поділити на склади.(діти виконують завдання)

-А ще діти на час оновлення природи, на радісну весняну пору припадає одне з найвеличніших, найдавніших христянських свят- Великдень, Воскресіння Христове, або Пасха, що супроводжується традиційними урочистостями та обрядами.

До Великодніх свят люди готувалися дуже старанно, з любовю із вірою в те, що Воскреслий Ісус Христос, перемігши зло йсаму смерть дає їм нову надію на правду, на добро, на воскресіння людей і вічне життя. В очікуванні та відзначенні цих Великих днів люди зазделегідь.

Один із символів св»та – це яйце, символ нового життя.На Великдень готували такі страви, які протягом року не скштуєш. У домівках запалювали свічки.Великдень родинне свято, але в гості ходили обов»язково.

От і ми з вами завітаємо в гості до бабусі Килини, вона напевно зачекалась вже. Коли ідуть в гості.Коли ідуть в гості до рідних неуть гостинці, ми з вами подаруємо хустину.(лунає пісня «Додому їду»,діти підходятьдо двору баби Килини, за сценою лунає голос)

На околиці села, як мовить билина,

Жила собі стара баба Килина,

Літа її пролинули, мов зграї журавлині

Вже скільки весен кригами знесло

Та знов стрічає радо Килина онуків,

Що приїхали в своє рідне село.

Бабуся: Доброго дня мої любі діти!Я вас так чекала. Дякую вам за подарунок. В мене теж для вас є цікаві гостинці.

  • Ось і пасочка на столі,писанки, крашанки, печиво, сіль, ковбаска, сало, свічка.
  • Але приготувала я для вас цікаві завдання бо знаю що ви у мене дуже розумні.

Виконуємо завдання: «Писанку візьми, цифру назви»

Ігри «Живий ряд»;«Високий і низький»(соняшники, глечики); «Посуд великий і малий»(глечики, миски ); «Назви геометричні фігури»(печиво у вигляді геометричних фігур);»Квочка з курчатами»(рахуємо курчат);»Хованка»(де заховалися курчата); «Що спочатку»(яйце ,курча, курка); «Погодуй квочку»(вибір корму);»Знайди свою половинку»(половинки писанок).

Діти: -А може Вам бабусю потрібно щось допомогти?

Бабуся: -Ну якщо ви це зможете виконати, то будь-ласка.Ви мабуть знаєте, що після Великодних свят ,за тиждень всі люди в містах і селах готуються до поминок всіх померлих. Ще вони наиваються :проводи.Спочатку люди прибирають обов»язково на кладовищах,а в неділлю, а де коли в понеділок чи в вівторок люди святково одягнені, беруть квіти, обов»язково беруть з собою великодню їжу(паски, писанки, цукерки, печиво) Розстеляють скатертинки й снідають поминаючи померлих . Те що не доїли додому не беруть залишають на могилах, роздають людям. Тут не слід галусувати, співати. Всі люди , що тут поховані, народилися не для того , щоб безслідно зникнути , а для того, щоб залишити по собі –слід вічний тобто пам»ять . Для цього слід робити добро, щоб наступнні покоління нас пам»ятали.

Кладовище – найсвятіше міссце на землі і цю святиню треба оберігати протягом всього життя , недаром говорять , що господаря впізнають по воротях , а ннарод по кладовищу.

  • Хто з вас бував на кладовищі ?
  • Що ви там робили ?
  • Чи допомагаєте ви доглядати за могилами своїх рідних ?
  • Оце і в мене таке прохання допомогти зробити мені букет квітів , щоб потім ми змогли їх віднести до пам»ятника воїнів – визволителів , які звільнили наше село від ворогів.(Діти виготвляють букет квітів , а в цей час звучить пісня «Посіяла мати» (Після виготовлення букету квітів , подякувати , похвалити і сказати що ми обов»язково віднесемо ці квіти в парк , бо забутих могил не може ) .А всим нашим гостям побажаємо хай повнится хата здоров»ям , щастям і добром!