Неділя, 16.12.2018, 08:31
Заклад дошкільної освіти "ЗОЛОТА РИБКА"
с. Синівка Липоводолинського району Сумської області

 Національно-патріотичне виховання

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

«На гостину до бабусі Килини»

 

Пограмовий зміст: 

Пізнавальний розвиток: продовжувати ознайомлювати дітей з природними змінами та явищами навесні ,збагачувати знання дітей про природу, про народні традиції та звичаї українського народу.

Мовленєвий розвиток: розвивати описове мовлення, вміння давати розгорнуті відповіді на запитання,словесно передавати емоційний стан.

Художньо- естетичний розвиток: виховувати естетичний смак, уміння помічати красу, самим її ствоювати.

Соціально- моральний розвиток: виховувати емпатію, культуру поведінки в громадських місцях, цінити духовне надбання свого народу, вивчати і знати його історію.

Емоційно- ціннцсний розвиток: викликати емоційний відгук на зустріч з бабусею Килиною.

Креативний розвиток: сприяти розвитку мислення і уяви. Спонукати до творчого та логічного мислення.

Попередня робота: бесіда в народознавчій кімнаті про традиції та звичаї українського народу, святкування Великодня (розписування писанок), вивчення гаївок, закличок, екскурсії на природу, вигоготовлення квітів для букету.

Матеріал та обладнання: декорації для створення лісової галявини, площинні писанки з використанням аплікаії,наочні стенди

.

Хід заняття: (святково прикрашений зал, слова із-за сцени)

Знову сонце принесло весняне тепло

Під його промінням все вже ожило

Із трави і квітів тчуться килими

Сонечко в садочку бавиться з дітьми.

Перша дитина:-Така краса тут загадкова!

Дрцга дитина:-Це друже мій , не випадково,

До нас прийшла весняна казка (до глядачів)

Послухайте, її будь-ласка!

Вихователь:Яка чудова пора року- весна! Як багато втіхи та насолоди дарує вона всім нам дорослим і дітям. –Чи помітили ви діти ,які дивовижні зміни відбуваються на цей час в природі.(Прокидається природа, повертаються птахи з далекого вирію, біжать струмки, розпускається листя на деревах і кущах, зявляється зелена трава, перші весняні квіти, яскраво сяє ілагідно пригріває землю сонце.)

-З чим же повязано всі названі ознаки пробудження й оновлення природи?

(Діти)- З настанням весни.

-Так з настанням весни-красни, яка змахнула чарівною паличкою- і сталося диво. Все навколо ожило, сміється, співає,-радіє лагідному весняному сонечку.

Та інколи сірі хмаринки опустяться низько й покроплять землю життєдайною вологою.

-Чи потрібний дощ? –Хто знає заклички про дощ.(діти розповідають заклички)

Виователь:До нас теж завітав дощик і скільки дивних краплинок залишилося після нього! Вони незвичайні, на кожній зображена якась літера. Ці краплинки допоможуть нам пограти в цікаву гру «Краплинку візьми- весняне слово із заданою літерою назви» (на початку, в середині, в кінці)

А після зливи знову виглянуло весняне сонечко, більш яскравими і насиченими стали барви оновленої природи. Дзвінко дзюрчать струмочки, ісряться, переливаються в рожевому снячному промінні.

Весна подарувала нам ось цей чудовий мяч ,він підстрибує і не може дочекатися, коли будете грати з ним. Ми проведемо з вами гру з мячем . Гра наша називається «Скажи красиве слово про весну»

Ми звами сьогодні збирались на гостину до бабусі Килини, але тут нам треба подолати перешкоду –струмочок. Подивіться, як широко він розлився. Щоб перейти нам треба виконати

таке завдання: треба слова поділити на склади.(діти виконують завдання)

-А ще діти на час оновлення природи, на радісну весняну пору припадає одне з найвеличніших, найдавніших христянських свят- Великдень, Воскресіння Христове, або Пасха, що супроводжується традиційними урочистостями та обрядами.

До Великодніх свят люди готувалися дуже старанно, з любовю із вірою в те, що Воскреслий Ісус Христос, перемігши зло йсаму смерть дає їм нову надію на правду, на добро, на воскресіння людей і вічне життя. В очікуванні та відзначенні цих Великих днів люди зазделегідь.

Один із символів св»та – це яйце, символ нового життя.На Великдень готували такі страви, які протягом року не скштуєш. У домівках запалювали свічки.Великдень родинне свято, але в гості ходили обов»язково.

От і ми з вами завітаємо в гості до бабусі Килини, вона напевно зачекалась вже. Коли ідуть в гості.Коли ідуть в гості до рідних неуть гостинці, ми з вами подаруємо хустину.(лунає пісня «Додому їду»,діти підходятьдо двору баби Килини, за сценою лунає голос)

На околиці села, як мовить билина,

Жила собі стара баба Килина,

Літа її пролинули, мов зграї журавлині

Вже скільки весен кригами знесло

Та знов стрічає радо Килина онуків,

Що приїхали в своє рідне село.

Бабуся: Доброго дня мої любі діти!Я вас так чекала. Дякую вам за подарунок. В мене теж для вас є цікаві гостинці.

  • Ось і пасочка на столі,писанки, крашанки, печиво, сіль, ковбаска, сало, свічка.
  • Але приготувала я для вас цікаві завдання бо знаю що ви у мене дуже розумні.

Виконуємо завдання: «Писанку візьми, цифру назви»

Ігри «Живий ряд»;«Високий і низький»(соняшники, глечики); «Посуд великий і малий»(глечики, миски ); «Назви геометричні фігури»(печиво у вигляді геометричних фігур);»Квочка з курчатами»(рахуємо курчат);»Хованка»(де заховалися курчата); «Що спочатку»(яйце ,курча, курка); «Погодуй квочку»(вибір корму);»Знайди свою половинку»(половинки писанок).

Діти: -А може Вам бабусю потрібно щось допомогти?

Бабуся: -Ну якщо ви це зможете виконати, то будь-ласка.Ви мабуть знаєте, що після Великодних свят ,за тиждень всі люди в містах і селах готуються до поминок всіх померлих. Ще вони наиваються :проводи.Спочатку люди прибирають обов»язково на кладовищах,а в неділлю, а де коли в понеділок чи в вівторок люди святково одягнені, беруть квіти, обов»язково беруть з собою великодню їжу(паски, писанки, цукерки, печиво) Розстеляють скатертинки й снідають поминаючи померлих . Те що не доїли додому не беруть залишають на могилах, роздають людям. Тут не слід галусувати, співати. Всі люди , що тут поховані, народилися не для того , щоб безслідно зникнути , а для того, щоб залишити по собі –слід вічний тобто пам»ять . Для цього слід робити добро, щоб наступнні покоління нас пам»ятали.

Кладовище – найсвятіше міссце на землі і цю святиню треба оберігати протягом всього життя , недаром говорять , що господаря впізнають по воротях , а ннарод по кладовищу.

  • Хто з вас бував на кладовищі ?
  • Що ви там робили ?
  • Чи допомагаєте ви доглядати за могилами своїх рідних ?
  • Оце і в мене таке прохання допомогти зробити мені букет квітів , щоб потім ми змогли їх віднести до пам»ятника воїнів – визволителів , які звільнили наше село від ворогів.(Діти виготвляють букет квітів , а в цей час звучить пісня «Посіяла мати» (Після виготовлення букету квітів , подякувати , похвалити і сказати що ми обов»язково віднесемо ці квіти в парк , бо забутих могил не може ) .А всим нашим гостям побажаємо хай повнится хата здоров»ям , щастям і добром!