П`ятниця, 16.11.2018, 12:31
Заклад дошкільної освіти "ЗОЛОТА РИБКА"
с. Синівка Липоводолинського району Сумської області

 Моральне виховання

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Заняття з морального виховання

"Про правду і кривду"

Мета: Продовжувати вчити дітей доброзичливо ставитись до своїх однолітків і дорослих; дати уявлення про позитивний вплив на людину такої моральної категорії, як правдивість, згубну дію звички обманювати на основі аналізу вчинків персонажів народних казок, казки В. Сухомлинського "Лисенятко" та пропонованих моральних ситуацій. Обговорити з дітьми деякі прояви неправильної поведінки, виправляти у розв’язуванні моральних завдань та ситуацій. Розвивати аналітичне мислення дітей, їхню пам’ять, увагу, зв’язане мовлення, вміння міркувати. Збагатити словник означеннями (правдивий, брехливий, капосний). Виховувати непримиренне ставлення до брехні у всіх її проявах.

Матеріали: Ілюстрації до казок, книжка, прислів’я, загадки, хатинка,котик і півник - іграшки, маска вовка, корзинка з гостинцями.

Хід заняття.

1. Організаційна частина.

- Діти, подивіться, до нас на заняття прийшло багато гостей. Давайте привітаємось з ними та привітаємо один одного.

Нумо разом всіх вітати:

"Добрий день!"

Дружно й весело сказати:

"Добрий день!"

Вліво-вправо повернемось,

Одне одному всміхнемось:

"Добрий день!

Добрий день!"

(Діти вітаються, приклавши руки до грудей і злегка киваючи головою).

2. Вступна бесіда.

- Діти, скажіть, чи любите ви казки? - Я теж їх дуже люблю. І сьогодні хочу запросити вас на гостини до казочки,

на лісову галявину.

(Діти заходять на казкову лісову галявину,

розглядають дерева, кущі, хатинку, двір). - Щоб відгадати, хто в цій хатинці живе, відгадайте загадки.

а) Загадки:

1) Хто з хвостиком і вушками,

В кого лапки з подушками,

Як ступа, ніхто не чує,

І на мишок він полює? (Котик)

2) Хвіст з узорам,

Чоботи зі шпорами,

На пліт вилітає

  • вітає. (Півник)

(Пояснення - "зі шпорами" - з пір"ями;

"на пліт" - на огорожу)

- То ви, вже здогадалися, хто в цій хатинці живе і як називається ця казка? ("Котик і Півник)

- Діти, Котик і Півник пішли мабуть, у ліс по дрова. Поки їх немає, прочитаємо книжечку, яку вони залишили на пеньочку. Сідайте зручно та слухайте уважно.

3. Читання казки В. Сухомлинського "Лисенятко".

(Вихователь читає казку, діти слухають).

"Лисенятко"

У Лисиці був синок - руденьке Лисенятко. Він ходив в дитячий садок.Щоранку мама відводила його до садочка.

Лисенятко було не дуже старанним хлопчиком. Йому не хотілось ранком прокидатися, умиватися, чистити зуби, снідати.

От Лисенятко й вирішило:не піду сьогодні до дитячого садочку.

- Мамо, - прошепотіло жалібно вранці, - у мене зуб болить.

Воно думало, що мама скаже:"Бідне моє Лисенятко, лежи у ліжечку, не ходи до школи, зараз я тобі солодкої каші дам".А мама говорить:

- Зубний біль - це дуже небезпечна хвороба. Зараз піду до Ведмедя - зубного лікаря. Хай прийде й вирве хворий зуб.

Лисенятко злякалось. Кому це хочеться, щоб вирвали здоровий зуб. І воно промовило:

- Мамо, зуб уже перестав боліти. Я хочу до садочка. Та спочатку вмиюсь, почищу зубки й поснідаю. Мама усміхнулась:

- От і добре, що хвороба минула. А солодка кашка уже на столі.

а) Бесіда за змістом казки.

- Куди ходило Лисенятко щоранку? (В садочок)

- Що воно придумало, щоб не йти до дитячого садка? (Сказало,що в нього болить зуб).

- Що зробила мама, зрозумівши, що Лисенятко її обманює? (Зараз піду до лікаря Ведмедя - зубного лікаря)

- Чому Лисенятко швидко зібралося до дитячого садка? ( Не хотів , щоб йому вирвали здоровий зуб).

- Діти, як ви зрозуміли із казки Лисенятко обмануло маму.

- А що означає слово обманювати? (Казати неправду, брехати).

- А ви не обманюєте своїх мам?

4. Фізкультхвилинка.

Рученьки всі розвели,

Підвели їх до гори,

Кулачками потрусили,

Руки знову опустили,

Опустили і присіли,

Хай рівненько будуть спини,

Головою покрутили,

Вліво-право - повторили,

А тепер часу не гаймо,

І до казки повертаймо.

5. Характеристика героїв казок.

а) Показ ілюстрацій.

- Діти, які ви знаєте казки, в яких Лисичка обманювала? ("Колобок", "Котик і півник", "Лисичка-сестричка, і Вовк-панібрат", " Зайчикова хатка").

- А який Колобок, Півник, Зайчик, коли їх обманювала Лисичка? Які вони? (Чесні, довірливі, безпомічні, не завжди слухняні).

- Діти, може, визнаєте інших героїв казок, що теж обманювали? (Вовк, Коза).

- В яких казках Вовк зображений, як персонаж, якому не можна вірити? ("Червона шапочка", "Коза і семеро козенят", "Вовк і троє поросят").

- А в яких казках Коза обманщиця? ("Коза - дереза").

- Ми вже знаємо, що Лисичка ,Вовк, Коза-дереза обманювали, щоб мати з того якусь користь.

- А що ж,відбувалося з тими героями, яких вони обманювали, - з Колобком, Півником, Зайчиком, козенятами? (Ті потрапляли в біду, в зуби хижакам, мали великі неприємності).

- Отже, їх кривдили. Так?

- Ось чому неправду називають кривдою.

- Як ви гадаєте, діти, чи приємно, коли треба обманювати ?

- Як ви ставитесь до таких людей.

- Так, вони нам неприємні.

- У народі кажуть: "Правда брехні не любить".

(Як би, ти не брехав, а правда завжди переможе).

6. Прислів’я.

- Діти, пригадайте, які прислів’я про правду та кривду ви знаєте.

(Діти розказують прислів’я та обґрунтовують його).

а) "Маленька правда всі не правди переважить".

(Це хоч і маленька правда але брехню вона переможе).

б) "Помилився - зізнайся".

(Якщо ти, щось не правильно зробив чи сказав, краще треба зізнатися).

в) "Брехню весь світ обійдеш, а назад не повернешся".

(Це коли, ти, будеш завжди брехати, то люди не будуть вірити тобі, коли ти будеш казати правду).

7. Рухлива гра "Діти та вовк".

Хід гри. На одному боці перед накресленою лінією стоять діти. На протилежному боці за "деревом" сидить "вовк" (дитина).

Вихователь каже: Діти в лісі гуляють,

  • бігають,стрибають. / 2-3 рази

Діти розходяться по "лісу", бігають, ходять, а на слова "Комариків відганяти", підстрибуючи, ніби відганяють комариків.

На слова: Діти поспішайте,

Вовк за деревом -

Тікайте!

Діти біжать до лінії. Вовк їх ловить.

8. Моральна ситуація.

- Зараз послухайте, який випадок трапився в одному дитячому садку.

Ситуація про хлопчика.

Миколка приніс до дитячого садка фарби для заняття з малювання. Йому так закортіло помалювати, що він тихенько, поки ніхто не бачив, відкрив червону фарбу та вмочив у неї палець. Фарба закапала на стіл,підлогу, новий килим. Миколка швиденько закрив її та вимив руки з милом. Від червоної фарби на пальці й сліду не лишилося, а от на столі й килимі лишилася червона пляма.

- Діти, хто це заляпав наш новий килим фарбою? - запитала вихователька. Але ніхто їй не відповів. Довго панувала тиша. Миколка так і не зізнався.

- Діти, як ви гадаєте: не зізнаватися в скоєному - це обман чи ні?

- Як би ви вчинили в подібній ситуації? Чому?

(Запитати в кількох дітей).

- То, що потрібно було зробити Миколці? (Розповісти правду).

- Отже, діти запам’ятайте:

Брехня дуже не красива,

Обманювати негарно і недобре для нашої душі.

І в Біблії (є така книга), в якій записано,

що обманювати - це великий гріх.

9. Підсумок заняття.

- То про, що ми говорили на нашому занятті? (Про правду та кривду).

- А що для цього треба робити.

- Так, непотрібно обманювати,ображати, а говорити завжди правду, захищати, поважати та допомагати іншим.

- Діти, подивіться Котик з Півником повернулися з лісу давно, вони тихенько сиділи і слухали про,що ми говорили не хотіли нам заважати.

- Вони дуже задоволені, що ви так багато всього знаєте і самі навчились.

- І за це Котик і Півник дарують нам кошик гостинців.

- Давайте подякуємо їм і скажемо до побачення.

- До побачення!

- А ми повертаємось додому.

Заняття закінчилось.